mandag 22. april 2013

Hvordan finne sin plass

Den siste tiden har jeg virkelig gravd meg i tankene mine og lurte på "hvilken kristen er jeg?" jeg lar meg veldig innspirere av katolikkene og de ortodoxe. Jeg var veldig veldig inn for og konvertere til katolsk. Men da jeg satt og leste om katolikkene og deres historie og liturgi i går kveld / natt. Fikk jeg en rar følelse. Dere vet den følelsen at noe er galt?

Det jeg vil frem til er at av personlige meninger og liturgien jeg er vandt med - så fant jeg dette spesielt og jeg klarer ikke be til Maria. Av den enkle grunn at det står veldig lite om Maria i Bibelen, og jeg tenker at hvis det da var tilfelle at hun skulle være en person man måtte be til for at man skulle komme til Jesus og be til Han - så tror jeg at Maria hadde hatt en mer sentral plass i Bibelen.

Men dette er mine meninger og husk at jeg skriver kun mine og at jeg respekterer alle sitt syn på ting fordi Jesus ga oss en fri vilje til og bestemme over vårt eget liv da Han døde på korset.

Men det jeg vil frem til - jeg kunne snakket om liturgien til katolikkene hvor ting jeg selv reagerer på. Men når det er sagt - så finner jeg katolsk både spennende, innspirerde og røkelsen, ikonene, det er ting jeg verdsetter og det er også ting jeg kan være enig i, men når det kommer til liturgi og ting jeg skal si meg enig i - så er jeg baptist :-D

Uansett her er litt bilder :-D












Kommer tilbake til dette senere