tirsdag 23. april 2013

Livet som kristen - hvordan startet det hele


Hei på dere :-D nå tenkte jeg og fortelle min historie som kristen, hvordan jeg ble kristen osv..
Jeg er vokst opp i en kristen familie og Jesus har alltid vært en del av oppveksten min. Jeg har gått på søndagsskole og ungdoms kristne klubber - men det var ikke før jeg fyllte 12 jeg tok mitt eget valg og ble kristen. Hele livet har jeg på en måte vært kristen fordi familien min er det.

Helina som er på en måte som en søster for meg - som har vært au pair i vår familie og bodde en del hos oss - holdt et vitnespyrd i menigheten som pappa på den tiden var pastor hos. Det var da det gikk opp for meg at jeg måtte ta et eget valg - jeg måtte bestemme meg for hva jeg ville være - og da bestemte jeg meg for og være kristen.

Jeg døpte meg som voksen - da jeg ikke er barnedøpt men barnevelsignet. Som 12 åring døpte jeg meg i Lillehammer baptist menighet. Jeg gikk på møter der hver søndag, hadde annsvaret for barna der noen ganger - holdt prekner i kirken der og var veldig med. Jeg var veldig aktiv da i kirken.

Men så ble jeg syk noen år etterpå og da har det vært vanskelig for meg og være aktiv i kirken. Men så har jeg da funnet et sted jeg trives utrolig godt og som jeg ville begynne og gå fast - og det er i kapellet. Liturgien der er helt fantastisk og helt unik. Jeg trives så utrolig godt der og jeg er kjempe glad for at jeg trives så godt. For det har vært vanskelig og finne en kirke/ menighet i nærheten.

Jeg er en jente med mange meninger om saker og ting og gir meg ikke så lett i en diskusjon på tross av at jeg egentlig ikke er så fan av og diskutere haha..

Det finnes veldig mange kirkesamfunn i Norge og somregel er det lett og kanskje finne seg til rette et sted og finne et sted man trives utrolig godt. For meg har det vært vanskelig grunnet sykdommen min - men nå har jeg endelig funnet kapellet - et sted jeg finner ro og som jeg virkelig kan stå for liturgien 100 prosent.

Når det er så mange kirkesamfunn og velge mellom - til og med bare på Gjøvik - synes ihvertfall jeg det tar tid og finne et sted man vil gå.

Her har dere fått litt av min historie :-D jeg kommer tilbake til mer av det senere :-D

STAY STRONG <3